Social media marketing

Het is verstandig om een bedrijf meer gezicht te geven, of het nu een eenmanszaak of een multinational betreft. Bedrijven die zich enkel uiten in jaarverslagen en aandeelhoudersvergaderingen komen op de gewone mens koud en afstandelijk over. U kunt uw bedrijf meer vlees en bloed geven door slim gebruik te maken van social media.

Facebook
Van alle social media is Facebook het bekendst. Het medium omvat elk continent van de wereld. Daardoor kunt u via dit medium een groot klantenbestand aanboren. Bovendien is een pagina op Facebook kosteloos: het enige wat u hoeft te doen, is zo nu en dan iets leuks of interessants op de pagina plaatsen.

Twitter
Hoewel dit medium pas recentelijk grote populariteit onder met name jonge mensen geniet, maken er tegenwoordig zoveel mensen gebruik van Twitter dat het zonde is om daar niets mee te doen. ‘Tweeten’ draait volledig om beknoptheid: een ‘tweet’ bevat maximaal 140 tekens. U kunt daarnaast heel persoonlijk op andere Twitteraars reageren. Wanneer uw klanten u via Twitter een vraag stellen, kunt u dus heel specifiek op ze ingaan, wat uw klanten weer op prijs stellen..

LinkIn
Waar Twitter en Facebook bedoeld zijn voor het grote publiek, richt LinkIn zich op de zakelijke kant van social media. Op LinkIn vindt u eindeloze hoeveelheden zelfstandigen, maar ook heel veel mensen in loondienst en ondernemers. Wanneer u bijvoorbeeld binnenkort een vacature in uw bedrijf vrij krijgt, kunt u slim gebruikmaken van LinkIn om de vacature onder de aandacht van belangstellenden te brengen.

Daarom sociaal doen
U ziet het dus: er bestaan tegenwoordig meer dan genoeg sociale media om uw klanten te bereiken. De beurt is aan u om er uw slag mee te slaan. Wanneer u niet precies weet hoe u dat wilt aanpakken, kunt u gebruikmaken van onze diensten. Wij weten precies hoe de vork in de steel zit wat betreft social media.

Contact ons