Campagne en ontwerp

Een succesvol ondernemingsplan vraagt om een tweeledige aanpak. Aan de ene kant moet u de juiste kwaliteit voor de juiste prijs bieden. Aan de andere kant moet u ervoor zorgen dat klanten ook daadwerkelijk weten dat uw onderneming bestaat. Het heeft immers geen zin om vlijmscherpe prijzen te hanteren als niemand van uw winkel op de hoogte is. Sommige winkels hebben het geluk dat de klanten vanzelf de deur platlopen, maar negen van de tien keer is het tegenovergestelde waar. Om uw onderneming met kop en schouders boven de concurrentie te laten uitsteken, kunt u een campagne opzetten. Daarnaast loont het om u bezig te houden met het ontwerp dat uw bedrijf siert.

In de schijnwerpers
Een campagne klinkt wellicht wat vaag. Wat houdt die precies in? Wij bieden verschillende campagnetypes aan. U kunt bijvoorbeeld uw onderneming via internet onder de aandacht van het grote publiek brengen. Voor een dergelijk reclameplan worden via Google en de bekendste sociale media (zoals Facebook en LinkedIn) kleine advertenties geplaatst die bezoekers naar uw onderneming leiden. Het mooie van die advertenties is dat ze alleen worden getoond aan mensen wier surfgedrag aansluit bij de producten van uw webwinkel. Ook ‘in het echt’ kunnen tegenwoordig zulke persoonlijke aanpakken worden toegepast. Een plaatje in een supermarkt van een pizza boven het frisdrankschap zal veel mensen naar de diepvriesafdeling leiden. Een advertentie voor eiwitpoeder in een sportkledingzaak zal het ook goed doen. Van dit soort strategische advertenties kunt u op zeer korte termijn al de vruchten plukken. Insect Creatieve Media kan uw advertenties zowel digitaal als in het echt verzorgen.

Persoonlijke aanpak
Het nadeel van de hierboven beschreven advertentiemethode is dat de reclame niet heel persoonlijk is. U kunt er ook voor kiezen om een campagne op te starten die zich richt op specifieke individuen. Mailinglijsten zijn daar een mooi voorbeeld van. Alleen al de gepersonaliseerde aanhef (beste Simon, bijvoorbeeld) bezorgt uw klanten een beter beeld van uw onderneming.

Een gelikt plaatje
Hoe hard u ook adverteert voor uw product, zonder een mooi ontwerp wil niemand iets van u kopen. Sommige verkooppunten, of dat nu websites of echte locaties zijn, zien er zo afzichtelijk en onverzorgd uit dat ze enkel gevoelens van wantrouwen opwekken. Dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Wij nemen niet alleen de campagne, maar ook het ontwerp voor u onderneming voor onze rekening. Die tweeledige aanpak is een stuk effici├źnter dan een eenzijdig reclameplan. Met een mooi, strak ontwerp en een goed doordachte reclamecampagne schieten de conversie en het aantal verkochte producten omhoog.

Contact